Jesienne widoki

2013-10-05 Istebna – Zwardoń – Koniaków

Po zajmujących zajęciach z wyceny lasów w pobliżu Pszczyny, ni mogłem nie skorzystać z bliskości gór. W tych dniach odbywał się rajd „Złota jesień z Harnasiem” organizowany przez Studenckie Koło Przewodników Górskich „Harnasie” z Gliwic (http://www.skpg.gliwice.pl/). Postanowiłem więc wybrać się na metę tego rajdu do Chatki studenckiej na Skalance.

Złote buki pod Zapasiekami

Wyruszyłem z Istebnej, przez dolinę Czadeczki – jednego z potoków spływających przez Wag i Dunaj do Morza Czarnego, Zapasieki i przełęcz Rupienkę na Sołowy Wierch, gdzie popijając zimne piwo podziwiałem powoli zachodzące słońce.

IMG_5271emWidok na Ochodzitą spod Sołowego Wierchu

Jesienne kolory zachwycały oświetlone wieczornym ciepłym światłem. Czerwienie, brązy i żółcie drzew liściastych mieszały się z ciemną zielenią świerków. Wszystko było poprzetykane szarościami pni bukowych.

Wieczór nad Zwardoniem

Zmrok zapadł ale do Chatki zostało już niewiele drogi. Na miejscu odbyła się impreza w stylu indiańskim. Trzy plemiona walczyły o zwycięstwo w różnych konkursach w tym strzelaniu z własnoręcznie zrobionego łuku, rozpoznawaniu gatunków wody ognistej (którą okazało się być wino „Bieszczady”) i napad na konkurencyjne plemię połączone z rabowaniem łupów i braniem jeńców. Wszystko w atmosferze zdrowej i uczciwej rywalizacji.Po zabawie w Indian, były śpiewy i rozmowy przy ognisku i wodzie ognistej do późnych godzin nocnych.

IMG_5299emPaleta jesiennych kolorów nad Zwardoniem

Rano wraz z tradycyjnymi towarzyszami wędrówki wyruszyliśmy zbadać nieznane mi wcześniej zakątki Pydychów Gronia, przeszliśmy przez mostek i ruszyliśmy na podbój Kykuli – granicznego szczytu.

IMG_5305emKrzywizna pod Kykulą

Tam spotkaliśmy mojego tatę i zagłębiliśmy się w kolorowe polany Polany. Po przebyciu doliny Rieki weszliśmy na graniczny grzbiet Szyrokiego i Stefanki, skąd przez dolinę Krężelki doszliśmy do przełęczy Rupienka, gdzie czekał na nas samochód.

IMG_5325emGrzbiet Polany

Więcej zdjęć tutaj

Informacje o Jasiek Pizoń

włóczykij, powsinoga, obieżyświat, entuzjasta dobrego wina i domowego chleba, zafascynowany górami, nietkniętą przez człowieka przyrodą i fotografią przewodnik beskidzki, członek Studenckiego Koła Przewodników Górskich “Harnasie” z Gliwic od 2010r. nie całkiem normalny.
Ten wpis został opublikowany w kategorii Beskidy, Fotografia, Przyroda, Relacje z wyjazdów, Słowacja i oznaczony tagami , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

8 odpowiedzi na „Jesienne widoki

1. zaszewka pisze:

Piękna, złota jesień na zdjęciach. Uwielbiam takie krajobrazy 🙂 I ubawiła mnie zabawa w Indian – powrót do dzieciństwa? 🙂

2. jadalna pisze:

Epicentrum jesieni na kilku fotografiach – dlaczego u mnie za oknem ona wygląda inaczej 😉

3. Pingback: Jesienne krajobrazy | pizon.jan

4. Nie ma co gadać, polskie góry najpiękniejsze…