Integracyjny wyjazd kursu przewodnickiego

2015-03-13-15 Zwardoń – Skalanka – Wielka Racza – Rycerka Kolonia – Przysłóp Potócki – Praszywka – Sól

Zajechaliśmy pociągiem do Zwardonia i po bardzo krótkich zakupach (sklep był zamknięty) ruszyliśmy na Skalankę. Już po ok. 500 metrach rozpoczęliśmy część szkoleniową – rozpoznawanie daglezji wśród innych drzew iglastych.

IMG_9981emNasi podopieczni

Rano wyruszyliśmy we wciąż pogarszającej się pogodnie w stronę Wielkiej Raczy. Przeszliśmy w warunkach odpowiednio zimowych przez Kikulę, Magurę, Wielki i Mały Połom oraz Upłaz.

IMG_9985emTak witał nas szczyt W. Raczy

Pokrzepieni herbatą i strawą przeróżną zeszliśmy do PTSMu w Rycerce Kolonii. Rano Zgubiliśmy i znaleźliśmy kijki. i poszliśmy długim, acz łagodnym podejściem na przełęcz Przysłóp Potócki, gdzie w lecie czynna jest baza namiotowa prowadzona przez OU PTTK w Gliwicach.

IMG_9987emWidok na zachodnią ścianę Worka Raczańskiego

Z przełęczy wtargaliśmy się na Prawszywkę, zrobiliśmy panoramkę i zeszliśmy do Rycerki Dolnej. Stamtąd już tylko przeskoczyliśmy grzbiet Łysicy i zeszliśmy do Soli na pociąg.

IMG_10004emWidok na Muńcuł i Praszywkę z północy

więcej zdjęć tutaj

Informacje o Jasiek Pizoń

włóczykij, powsinoga, obieżyświat, entuzjasta dobrego wina i domowego chleba, zafascynowany górami, nietkniętą przez człowieka przyrodą i fotografią przewodnik beskidzki, członek Studenckiego Koła Przewodników Górskich “Harnasie” z Gliwic od 2010r. nie całkiem normalny.
Ten wpis został opublikowany w kategorii Beskidy, KURS, Relacje z wyjazdów i oznaczony tagami , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Jedna odpowiedź na „Integracyjny wyjazd kursu przewodnickiego