Wokół doliny Lachówki

2015-05-16 Adamy – Czepelówka – Stryszawa – Chrząszczowa – Lachowice – Adamy

W miniony weekend odbyliśmy krótki, bezszlakowy spacer z kursem. Ze względu na Igry kursanci przybywali w grupkach o różnej liczebności w piątek wieczorem i sobotę rano. W piątek raczyliśmy się genialną zupą czosnkową, która zresztą została jeszcze na sobotę i niedzielę. Po krótkim wprowadzeniu w tematy przyrodnicze wyszliśmy na szlak, z którego po 300 metrach zeszliśmy, żeby było ciekawiej. Po szybkiej panoramce na Beskid Mały przeszliśmy do zasadniczej części wyjazdu – szkolenia przyrodniczego. Druga panoramka czekała na nas nad przysiółkiem Wsiórz.

20150516_114912emNad Wsiórzem

20150516_130836emBeskid Żywiecki, Makowski i Wyspowy znad Wsiórza

Bezszlakowość nie sprawiała kursantom większych problemów, z czego byliśmy niezmiernie dumni, kwiatki i drzewa wchodziły do głów bardzo sprawnie. Pojęcia przyrodniczo – ekologiczne również.

20150516_135505emPrzełęcz między Jaworzyną a Wojewodową Górą, w tle Beskid Mały

W Stryszawie sklepowe zamrażarki ogołociliśmy z lodów, lodówki z napojów a półki z krokiecików. Przyszedł czas na wejście na Chrząszczową Górę, od niestandardowej południowej strony i zejście z powrotem do doliny Lachówki.

20150516_154541emGrupa na zboczach Czepelówki

Wieczorny czas wypełniły śpiew i gitara a brzuchy pulpa o smaku chili con carne. Rano (na prawdę RANO) Grupa „Ultra” Przemierzania Obszarów Leśnych i Ekotonów (ciekawy akronim odczytajcie sami) wyruszyła na Jałowiec, w celu zdobycia jego wierzchołka. Wrócili na śniadanie. Niedziela minęła nam pod znakiem przyrodniczych gier i zabaw na polanie Skrzyczeńskiej (która nie znajduje się na Skrzycznem, ani na żadnej mapie:-).

więcej zdjęć tutaj

Informacje o Jasiek Pizoń

włóczykij, powsinoga, obieżyświat, entuzjasta dobrego wina i domowego chleba, zafascynowany górami, nietkniętą przez człowieka przyrodą i fotografią przewodnik beskidzki, członek Studenckiego Koła Przewodników Górskich “Harnasie” z Gliwic od 2010r. nie całkiem normalny.
Ten wpis został opublikowany w kategorii Beskidy, Fotografia, KURS, Relacje z wyjazdów i oznaczony tagami , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.